wtorek, 21 kwietnia 2015

vega lody bez glutenu i maszynki do lodów

Lody bądź shake o smaku orzechowo - cynamonowym

naszła mnie ostatnio ochota na lody, więc postanowiłam je zrobić z banalnego przepisu, który wygrzebałam w internecie i trochę zmodyfikowałam...

Składniki na 1 litr lodów:
  • puszka mleka kokosowego light 400 ml
  • 2/3 szklanki masła orzechowego bądź garść zmielonych orzechów
  • 1/2 szklanki cukru trzcinowego (dla łasuchów, ja wybrałam opcję bez cukru, za to dodałam trochę kakao- bez cukru ;)
  •  łyżeczka cynamonu
  • 1/4 łyżeczki soli morskiej
  •  szklanka mleka roślinnego - ja dodałam owsiani czekoladowe z algami klik

Przygotowanie:
  1. Przygotowanie bazy: wszystkie składniki przełożyć do małego rondelka , kiedy zacznie się gotować zmniejszyć ogień i gotować 3 - 5 minut ciągle mieszając. Masa powinna mieć beżowy kolor i być lekko gęsta. Gotową masę przelać do pudełka na lody (najlepsze będzie plastikowe) następnie chłodzić. Po godzinie przełożyć je na kolejną godzinę do schłodzenia w lodówce.
  2.  Mrożenie: Masę zblendować i włożyć do zamrażarki - od tego czasu co godzinę przez 6 godzin wyjmować lody i mieszać zamarzającą masę łyżką, zaczynając od brzegów, tam lody zamarzają najszybciej. Im lepiej i dokładniej będzie pomieszana masa, tym lepsze będą lody.

Do lodów można dodać świeże owoce, polać syropem klonowym, bądź ozdobić wedle uznania  ;)
Ja ze swoich zrobiłam sheik, po prosty zmiksowałam je z mlekiem migdałowym i wlałam do szklanki ;) Sprawdziły się też świetnie jako baza do koktajli ;)





Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 *Kolorowaaaa*

Designed By Blokotek