wtorek, 7 lipca 2015

Kotlety z bobu, czerwonej fasoli i brokułów

Kotlety z bobu, czerwonej fasoli i brokułów z ziemniaczkami i sosem pomidorowym
UWIELBIAM BÓB


składniki na kotlety
  • pół kilo bobu
  • pęczek brokułów
  • ok 300g pieczarek
  • puszka czerwonej fasoli 
  • 2 zielone papryki
  • 1 czerwona cebula
  • ząbek czosnku
  • kilka listków świeżej bazylii
  • siemię lniane (wedle uznania- u mnie dużo)
  • pestki słonecznika (jak powyżej) 
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  • bułka tarta/mąka kukurydziana do obtoczenia
  • ok pół szklanki płatków owsianych dla zagęszczenia 
  • przyprawy(dużo) słodka i ostra papryka, przyprawa do mielonego, pieprz, oregano, bazylia, lubczyk, majeranek, curry, chilli

 wykonanie:
  1. ugotować bób (mój był świeży, więc zajęło to ok 15min) i obrać ( starając się nie podjadać, u mnie się nie udało. uwielbiam bób. i na prawdę nigdy nie podjadam gotując coś, a teraz niestety uległam...)
  2. ugotować brokuły aż nie staną się miękkie ( ja gotowałam w lekko osolonej wodzie z dodatkiem curry pod koniec wrzuciłam fasolkę z puszki
  3. w między czasie kroimy cebulę, paprykę, pieczarki i czosnek i podsmażamy na oliwie z oliwek
  4. kiedy już wszystko usmażymy i ugotujemy wrzucamy do jednej miski doprawiamy przyprawami i blendujemy.
  5. dodajemy listki bazylii, pestki, siemię, płatki, oliwę z oliwek i ok 2 łyżki mąki kukurydzianej żeby kotleciki lepiej się kleiły
  6. lepimy ok 10-12 kotletów, obtaczamy w bułce lub mące kukurydzianej i smażymy ok 2-3min na stronę.
gotowe ;)




składniki na sałatkę : (ja nie jadam sałatek, ale mój chłopiec sobie robi)
  • kilka listków sałaty
  • 2x pomidor
  • 1 papryka
  • ocet ryżowy ok 3łyżki
  • oliwa z oliwek ok 3 łyżki
  • przyprawy : sól, pieprz, przyprawa do sałatek
wykonanie:
  1. umyj i pokrój warzywa
  2. dodaj oliwę i ocet
  3. dopraw do smaku


przepis na sos tutaj










5 komentarzy :

  1. Hej, uwielbiaam bob, szukam jakiś ciekawych przepisów na wykrozystanie bobu w inny sposób niż standartowy, Zapraszam do mne na www.lap-stajla.blogpsot.com u mnie post o metaliczych tatuażach,

    OdpowiedzUsuń
  2. na co dzień praktycznie nie jadam bobu ale muszę wypróbować Twój przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bob Bob Bob wszystko co z bobem związane jest znakomite. Nie bez powodu Bob Marley to Bob, a nie John na ten przykład, bob rulez xD

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 *Kolorowaaaa*

Designed By Blokotek