środa, 6 maja 2015

DIY- krótkie szorty z długich jeansów

Uwielbiam coś sama przerabiać, zazwyczaj nie mam na to czasu, ale jak już się za coś biorę, to póżniej mam ogromną satysfakcję. Od jakiegoś czasu szukałam idealnych szortów, w mojej szafie jest ich co prawda już sporo, ale jakoś nie mogę się do nich przekonać. Ogólnie , to nienawidzę chodzić z gołymi nogami- grube parówki :P ale mój wyjazd na Maltę zbliża się nie ubłaganie, a tam temperatury w czerwcu sięgają ok 40stopni. Dlatego uznałam, że nie mogę się gotować w długich portkach... uznałam, że obetnę swoje stare, lekko za duże jeansy. W oryginale były to długie rurki ciemno granatowe z h&m. Żałuję, że nie zrobiłam zdjęcia przed...


efekt po

efekt w trakcie już po obcięciu
było trochę kombinacji, pierwsza z nich, to obcięcie i podszycie z wywinięciem.
Później jeszcze doszyłam wstążkę(którą widać na zdjęciu) na wywinięciu po całej długości i przy kieszonkach z tyłu. jednak efekt mnie nie przekonywał, uznałam , że chce mi się jasnych szortów.

Tak więc złapałam Agenta (to taki płyn do wc z biedronki :P ) polałam kilka kropli i kaplica, agent się skończył... a ja zafarbowałam dopiero kawałek, więc sięgnęłam po Domestos, jednak ani troszeczkę nie rozjaśnił spodni. Wysłałam chłopaka po Agenta ;) sprawdzony rozjaśniacz jeansu ;)

a teraz instrukcja ;)

Pierwszy krok- obcinanie spodni
  • Obciąć spodnie na długość jaką chcemy nosić.
  • podwinąć i podszyć końcówki spodenek, bądź tak jak ja postrzępić dół.
  • poprzecinać materiał przy kieszonkach i postrzępić
Drugi krok- farbowanie
  • idziemy do biedronki po agenta
  • zakładamy rękawiczki, bo póżniej nasze łapki będą śmierdzieć chlorem
  • spodenki kładziemy w wannie i wylewami po całej długości nogawki na samym dole pasek agenta.
  • rozcieramy delikatnie  agenta starą szczotką na wysokość ok 2cm. czekamy ok 20min( zależy jaki chcemy uzyskać kolor)
  • po ok 20min rozcieramy agenta wyżej, żeby stworzyć efekt ombre. tym razem na 5min.
  • dół spodenek wiążemy sznurkiem i wkładamy do miski z wodą i agantem (proporcje woda 10:1 agent) i zostawiamy na jakieś 10-20min
  • jeśli efekt nam się podoba spłukujemy, moczymy dłuuuugo w płynie i proszku
  • wrzucamy do pralki i pierzemy w troszkę większej temperaturze żeby sprał się zapach agenta ;) 
i gotowe ;)
uwielbiam przerabiać tak szorty i kurteczki jeansowe ;)



a to inne spodenki, które farbowałam w ten sam sposób, tylko tym razem górę ;)

6 komentarzy :

  1. Anonimowy5/10/2015

    Ale fajne,też sobie takie zrobię.Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne! Już szukam długich spodni do obcięcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w takim razie powodzenia i ciesze się, że kogoś zainspirował mój wpis ;)

      Usuń

Copyright © 2014 *Kolorowaaaa*

Designed By Blokotek