czwartek, 7 maja 2015

koteciki z brokułów

za kilka dni jedziemy z chłopakiem do Pragi, z tego względu postanowiłam wykorzystać warzywa, które miałam w domu, żeby się nie zepsuły. Ponieważ najwięcej miałam brokułów, to wyszedł kotlecik z tego właśnie warzywa. A najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to, że mój chłopiec nienawidzi brokułów. A gdy jadł obiad zachwalał z czego znów zrobiłam takie dobre kotlety.


Składniki:
  • dużo brokułów i napotkane warzyw (u mnie papryka, kukurydza, kalafior, zielona fasolka)
  • garść kaszy jaglanej
  • mąka kukurydziana ( jakieś 4 łyżki do kotlecików, na spójność i póżniej do obtoczenia)
  • 3 łyżki mąki ziemniaczanej
  • ząbek czosnku- ja posypałam sproszkowanym
  • przypawa do kurczaka pikantna i z ziołami, bazylia, tymianek, majeranek, lubczyk, oregano, pieprz  
  • pestki dyni i słonecznika (duuużo)
  • płatki owsiane 4-6 łyżek(zmielone w młynku do kawy)
  • oliwa z oliwek
Wykonanie:
  1. Wszystkie(tylko nie pestki) składniki zmiksuj na gładką masę.
  2. Uformuj 8 -12 kotlecików z masy brokułowej.
  3. Każdego kotleta obtocz w mące kukurydzianej.
  4. Rozgrzej oliwę na patelni i smaż około 3 minuty z każdej strony.
gotowe, smacznego ;)

troszkę słabe zdjęcie, bo z telefonu...
 

a taki był dobry falafel z rzepką, bakłażanem i owocami goi był na wega targach nad Wisłą.
a tak się leni prawdziwy baron...

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 *Kolorowaaaa*

Designed By Blokotek