czwartek, 7 maja 2015

"mielone" z tofu

Aż wstyd się przyznać, ale od kiedy jestem weganką, czyli rok, nie jadłam tofu... tyle dobrego o nim słyszałam, że aż kupiłam tofu i wyczarowałam z niego mielone. Dosłownie przypominały w smaku mięso, aczkolwiek miałam świadomość, że na szczęście zrobiłam to sama i to tofu ;)

Składniki:
  • Kostka tofu ( 180g na 4 kotlety)
  • 1 cebula
  • ok. 100g płatków owsianych (zmieliłam wcześniej w młynku do kawy)
  • ok. 4 łyżek  kaszy manny
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • pieprz, sól, majeranek, bazylia, przyprawa do mielonego
  • bułka tarta lub mąka kukurydziana do obtoczenia kotlecików
  • olej z oliwą do smażenia
  • można dodać jeszcze pieczarki i paprykę

 Przygotowanie:

Płatki owsiane oraz tofu  najlepiej zblendować. Cebulkę pokroić w małą kosteczkę i podsmażyć na patelni aż się zarumieni. Dodać wszystkie do miski. Masa powinna być lekko kleista, aby kotleciki bez problemu nam się uformowały. Lepimy kotleciki, obtaczamy je w mące kukurydzianej i wrzucamy na patelnię, smażymy ok 2min na każdej stronie.


Gotowe. Smacznego




Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 *Kolorowaaaa*

Designed By Blokotek