poniedziałek, 8 czerwca 2015

młoda kapustka i pomidorowy mielony z tofu

Wczoraj poszłam na obiad do mojej mamy. Moja mama jest wielką fanką mięsa i niestety nie może się najeść tym co jem ja...Jedyne co moja mama umie dla mnie ugotować bez mięsa jest zupa, która zawsze jest przepyszna.Idąc dziś do mamy  zabrałam ze sobą swojego kotlecika :D a mama zadbała o ziemniaczki i młodą kapustkę. Jeju jaką miałam z tego radochę, tak dawno nie jadłam ziemniaków. Kiedyś nienawidziłam ziemniaków, a teraz jem je tak rzadko (jestem niestety leniwcem, który nienawidzi obierać ziemniaków. Jedynie mojego chłopca zmuszę czasem do tego, jednak w większości on jest w pracy i nie ma czasu). Teraz uwielbiam ziemniaki. A młodą kapustkę zawsze lubiłam ;) a do tego mielony z tofu... Mniam... domowy obiadek.

Składniki:
  • Kostka tofu na 8 kotletów
  • 1 cebula
  • ok. 100g płatków owsianych (zmieliłam wcześniej w młynku do kawy)
  • ok. 4 łyżek  kaszy manny
  • 1 łyżka sosu sojowego
  • pieprz, sól, majeranek, bazylia, przyprawa do mielonego
  • bułka tarta lub mąka kukurydziana do obtoczenia kotlecików
  • olej z oliwą do smażenia
  • można dodać jeszcze pieczarki i paprykę 
  • koncentrat pomidorowy ok 4 łyżeczki
 Przygotowanie:

Płatki owsiane oraz tofu  najlepiej zblendować. Cebulkę pokroić w małą kosteczkę i podsmażyć na patelni aż się zarumieni. Dodać wszystkie składniki do miski. Masa powinna być lekko kleista, aby kotleciki bez problemu nam się uformowały. Lepimy kotleciki, obtaczamy je w mące kukurydzianej i wrzucamy na patelnię, smażymy ok 2min na każdej stronie.


Składniki młoda kapustka

  •  2-3 główki młodej kapusty zależnie od wielkości
  • 4 spore cebule
  • 1 okazały pęczek koperku
  • 100 g masła, oleju kokosowego lub margaryny
  • 2 czubate łyżki mąki kukurydzianej 
  • sól
  • czarny pieprz
  • listek laurowy
  • ziele angielskie

Przygotowanie:

  1. Kapustę szatkuję niezbyt drobno i ugniatam w garnku. Daję pociętą w kostkę cebulę, ziele, listek, sól, pieprz i około 1-1,5 litra wody. Kapustę przykrywam i pozwalam się jej gotować na małym ogniu przez około 30 minut. Powinna być bardzo miękka. 
  2. Wtedy na patelni rozpuszczam olej kokosowy, dosypuję mąkę i podsmażam zasmażę. Gdy się zrumieni dodaję ją do kapusty, tak, aby zgęstniała. 
  3. wody przed dodaniem zasmażki powinno być tyle, że nieznacznie przykrywa kapustę. Jeśli jest jej za mało, trzeba uzupełnić. 
  4. Kapustę podgrzewam z zasmażką przez kilka sekund, tak, aby zabulgotała, wtedy dodaję pocięty koperek i już mogę nakładać
smacznego


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 *Kolorowaaaa*

Designed By Blokotek